Den som är rädd är inte fri.

Onsdag 1 juni 2022

Karlskrona är en trygg kommun men vi måste jobba för att den förblir trygg för alla som bor, arbetar och lever i kommunen. Ingen ska behöva se sin trygghet försvinna för att kriminalitet tar över området där man bor. Vi vill att alla bostadsområden och centrum ska upplevas som trygga och säkra genom bland annat förbättrad stadsplanering och belysning.

Individens frihet och säkerhet

Vi liberaler tänker aldrig ge upp kampen för varje människas frihet och vi vill intensifiera arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck och våld i nära relationer. Alla har rätten att äga sitt liv och bestämma över sin egen kropp.

Fler trygghetsskapande åtgärder

Vi vill att allt klotter och all skadegörelse ska åtgärdas inom 72 timmar och vi vill ha kameraövervakning på fler ställen för att förebygga otrygghet och brottslighet. Vi vill utveckla arbetet med tidiga samordnade insatser för att tidigt identifiera och fånga upp tendenser till kriminalitet och utanförskap.

Trygghetsstopp i kollektivtrafiken

Vi vill införa trygghetsstopp i kollektivtrafiken under nattetid så att bussen kan stanna där passagerarna vill gå av och inte bara på stationerna.

Bli medlem

Bli medlem i Liberalerna och stöd kampen för kunskap, integration och effektiva klimatlösningar. Vi är nyckeln till en ny regering som tar itu med Sveriges ödesfrågor. Vi är garanten för att en ny regering inte kantrar mot den extrema högerflanken. Du gör skillnad.

Swisha 50 kr till 123 148 12 41 redan idag. Uppge ditt personnummer och e-postadress. Välkommen!